خدمت سربازی شبانه مدیران ارشد دولتی در کرمان/ نظام جمع و رزم شبانه در پادگان 05

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

 

 


پایگاه مردمی ارتش::خدمت سربازی شبانه مدیران ارشد دولتی در کرمان/ نظام جمع و رزم شبانه در پادگان 05
با پیشنهاد استاندار کرمان مدیران دستگاههای دولتی در استان کرمان شب گذشته یک شب خدمت سربازی را بار دیگر تجربه کردند و پس از برگزاری جلسه شورای اداری در تمرینات ویژه رزم شبانه در پادگان 05 کرمان شرکت کردند.

 

به گزارش پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران به نقل از خبرنگار مهر، پس از پیشنهاد استاندار کرمان در ستاد هماهنگی هفته دفاع مقدس شب گذشته مدیران ارشد استان کرمان جلسه شورای اداری را در پادگان 05 کرمان سپری کردند.

این برنامه نمادین در راستای ایجاد تحول در برنامه های هفته دفاع مقدس و خارج کردن این ویژه برنامه ها از حالت سکون به سمت برنامه های پویا اجرا شده است.

مدیران استان کرمان عصر دیروز پس از دریافت لباس رزم و تجهیز به ابزار جنگی در قالب یک گروهان به تمرین نظام جمع، رزم شبانه و عملیاتهای ویژه جنگی پرداختند.

مدیران دستگاههای اجرای که شامل مدیران کل ادارت کرمان، فرمانداران استان، استاندار و معاونین وی بودند در این عملیات شرکت کردند.

اجرای قرق و خاموشی در یک شب سربازی مدیران کرمان

نکته قابل توجه تجهیز کامل جنگی مدیران استان و آمادگی مناسب آنها در اجرای تمرینات و فرامین فرمانده میدان رزم بود.

اعضای شورای اداری استان کرمان پس از اتمام تمرینات و آموزشهای نظامی به آسایشگاه سربازان رفتند و قرق و خاموشی اجرا شد.

در نهایت ساعت چهار و 30 دقیقه نیز پس از بیدار باش به ترتیب نماز صبح، نرمش صبحگاهی اجرا و هم اکنون نیز مدیران در صبحگاه مشترک حضور دارند و پس از آن، این دوره یک روزه سربازی به پایان می رسد.

ارتش در آمادگی کامل نظامی قرار دارد/ شهید صیاد شیرازی نماد توانمندی ارتش بود

اما فرمانده قرارگاه منطقه‌ای نزاجا و ارشد نظامی آجا در جنوب‌شرق شب دوشنبه در جلسه شورای اداری استان کرمان اظهارداشت: استان کرمان در طول جنگ تحمیلی از تاثیر گذار ترین استانهای کشور در عملیاتهای مختلف بود و هر چند کرمان با نام لشکر 41 ثار الله شناخته می شود اما ارتش نیز نقش قابل توجهی را در هشت سال دفاع مقدس به ویزه در سالهای اول ایفا کرد.

امیر نادر علیدوست افزود: طبق فرمایشات امام راحل ارتش اساس ملت است و در طول دفاع مقدس نیز ارتشیها با دلاوری های خود جلوی تجاوزات دشمن را گرفتند و در عملیاتهای مختلف ضربه های جبران ناپذیر به دشمن زدند.

وی سرلشکر صیاد شیرازی را به عنوان نمادی از نیروهای ارتشی نام برد و گفت: یکی از موفقیتهای بی نظیر ارتش در طول دفاع مقدس پاکسازی کردستان از منافقان بود که شهید صیاد شیرازی در این زمینه نقش بسیار پر رنگی داشت.

همکاری تنگاتنگ سپاه و ارتش ادامه دارد

وی ادامه داد: در این میان نباید از نقش تاثیر گذار نیروی هوایی و دریایی ارتش نیز گذشت و در حقیقت این نیرو در آن دوران در زمین، هوا و دریا دشمن را تحت فشار قرار داد و موفقیتهای چشمگیری کسب کرد.

مقابله با دشمن تا دندان مجهز در خرمشهر، شکست حصر آبادان و همکاری تنگاتنگ و نزدیک با سپاه در طول جنگ از جمله دستاوردهای ارتش است.

وی به شرکت ارتش در بیش از 420 عملیات کوچک و بزرگ در طول جنگ اشاره کرد و گفت: این سالها گنجینه ای از داشته های معنوی و فرهنگی کشور است که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وی افزود: هم اکنون ارتش در اوج آمادگی قرار دارد و با بررسی کم و کاستی ها و پتانسیلهای خود از آمادگی رزمی بالایی برخوردار شده ایم.

استاندار کرمان نیز در این جلسه افزود: فرهنگ دفاع مقدس از داشته های بسیار ارزشمند معنوی جمهوری اسلامی است و این فرهنگ می تواند در بسیاری از عرصه ها راهگشا باشد.

فرهنگ دفاع مقدس باید توسعه یابد

اسماعیل نجار ادامه داد: باید به گونه ای برنامه ریزی شود که فرهنگ دفاع مقدس توسعه یابد و این فرهنگ و معنویت را نیز باید به نسل کنونی منتقل کنیم.

وی گفت: باید به سوالات نسل جوان پاسخ داده شود و اجازه ندهیم بین نسل گذشته و کنونی شکاف ایجاد شود.

استاندار کرمان خاطرنشان کرد: یکی از مسائلی که تائید بر روی آن ضروری است اجرای فرهنگ دفاع مقدس در ادارات و سیستمهای خدمت رسانی به مردم است در حقیقت کار و تلاش باید به صورت جهادی و مستمر پیگیری شود.

وی به اخلاق مداری رزمندگان اشاره کرد و گفت: همین اخلاق مداری و رعایت ارزشهای اسلامی بود که جبهه ها را به الگویی از اسلام ناب تبدیل کرده بود.

وی آن دوران را نمادی کامل از رفتار اسلامی دانست و گفت: اگر آن فرهنگ در جامعه تسری یابد بسیاری از مشکلات رفع می شود.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا